تاریخچه ایمپلنت اشترومن یکی از بهترین برند های ایمپلنت
شهریور ۵, ۱۳۹۶

باید و نباید های ایمپلنت بروش پانچ یا فلپ لس در ایمپلنت هاب دندانی

در این نوشته در مورد روش فلپ لس یا پانچ در ایمپلنت های دندانی بحث می کنیم

امروزه ایمپلنت های دندانی   به عنوان بهترین درمان در جایگزینی دندانهای از دست رفته و یا غیر قابل نگهداری محسوب می شود

استفاده از روش های نوین در این درمان باعث کاهش عوارض احتمالی  و افزایش موفقیت درمان  به بیش از 96% شده است.

یکی از روش هایی که تبلیغات زیادی می شود روش ایمپلنت بدون جراحی یا فلپ لس است بدین منظور با دکتر رضا تبریزی

متخصص جراحی دهان و فک و صورت  و دانشیار گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سوال کردیم.

دکتر تبریزی با اشاره به اینکه قرار دادن ایمپلنت بدون برش یا اصطلاحافلپ لس که در برخی موارد روش پانچ هم گفته می شود

شرایط خاصی را می طلبد .

اول اینکه  و معاینه کلنیکی و ارزیابی لثه چسبندهCBCTجراح باید با ارزیابی دقیق رادیوگرافیک که از طریق تصمیم به این

نوع جراحی می گیرد.در مواردیکه نیاز به پیوند استخوان با شد یا لثه چسبنده ناکافی باشد  روش فلپ لس توصیه

نمی شود و در صورت انجام عوارضی مانند التهاب لثه یا پرفوراسیون(سوراخ شدن)  استخوان فک را بدنبال خواهد داشت

لذا برخلاف تبلیغاتی که انجام می شود شرایط خاصی برای این روش لازم است تجربه جراح هم در موفقیت این

روش بسیار مهم است. از مزایای روش فلپ لس می توان به درد کمتر بعد از جراحی، تورم کمتر و تحلیل کمتر

استخوان اشاره کرد.

در مورد دندانهایی که همزمان  با کشیدن،ایمپلنت انجام می شود در حقیقت خود روش فلپ لس است در دندانهای

تک ریشه که عفونت و التهاب لثه نداشته باشد همزمان با کشیدن ایمپلنت انجام می شوددر دندانهای چند ریشه

بهتر است دو ماه بعد از کشیدن ایمپلنت انجام شود هر چند در برخی شرایط مانند استخوان مناسب در ناحیه فورکا

(محل تقاطع ریشه ها) ممکن است جراح تصمیم به گذاشتن همزمان ایمپلنت با کشیدن دندانهای خلفی  داشته باشد.

در جایکزینی همزمان هم وضعیت استخوان تعیین کننده است.

درمان ایمپلنت در عین سادگی می تواند درمان پیچیده هم تلقی شود تخصص جراح و تجربه درموفقیت درمانهای ایمپلنت بسیار مهم است

در صورت عدم رعایت اصول درمان عوارضی مانند پس زدن ایمپلنت ،سینوزیت و اسیب به عصب فک تحتانی ممکن است بروز کند

1. احسان says:

ممنون از اطلاعات جامع شما من می خواستم به روش پانچ ایمپلنت کنم تازه متوجه شدم که این روش شرایط خاصی می طلبد موفق باشید