سفید کردن دندان با بلیچینگ
جراحی دندان و دستورات و مراقبت های بعد از آن
دی ۲۳, ۱۳۹۵

معایب ایمپلنت دندان

در موارد نادری ممکن است برای کسانی که کاشت ایمپلنت دندانی انجام می دهند مشکلاتی پیش آید که تقریبا تمام این عوارض قابل درمان است. به همین دلیل است که بیماران باید توجه داشته باشند که به طور مرتب وضعیت دهان و دندان خود را چک کند تا به محض به وجود آمدن مشکل، آن را برطرف نمایند.

در روش کاشت دندان های دندانی به دلیل این که باید جراحی انجام شود امکان بروز عفونت وجود دارد و این عفونت به دلیل پایه تیتانیومی است که در استخوان فک قرار داده می شود. ممکن است در حین کاشت ایمپلنت ابزارها آلوده باشند و یا اینکه خود بیمار پس از انجام ایمپلنت به خوبی از زخم خود مراقبت نکند. به همین دلیل است که کسانی که کاشت ذ انجام می دهند باید به علائم هشدار دهنده عفونت کاملا توجه داشته باشند.

یکی از علت هایی که باعث بروز درد در و یا بی حسی در دهان پس از کاشت ایمپلنت می شود ممکن است به دلیل صدمه به عصب دندان در حین کاشت ایمپلنت باشد. علائم عصبی می تواند مور مور شدن و یا بی حسی و درد باشد.

حتی ممکن است در حین جراحی به لثه و یا رگهای خونی آسیب وارد شود که به راحتی قابل درمان است.

در برخی مواقع احتمال دارد پایه تیتانیومی که در دهان قرار داده شده از لثه یا استخوان عبور کند به وارد حفره سینوسی شود. که این عارضه می تواند باعث عفونت سینوسی شود. در این حالت پایه تیتانیومی برداشته می شود و دوباره در موقعیت بهتری قرار داده می شود.

یکی از نادرترین اتفاقاتی که ممکن است در درمان ایمپلنت اتفاق بیافتد و یکی از معایب ایمپلنت دندان است شکست ایمپلنت می باشد که این اتفاق قبل از در هم آمیختگی ایمپلنت و استخوان فک روی می دهد.

پس از کاشت ایمپلنت دندانی به دلیل جراحی انجام شده در بافت و استخوان فک ممکن است درد، تورم و حساسیت به وجود آید که چند روز بیشتر ادامه ندارد و با داروهای مسکن قابل کنترل است.

معایب ایمپلنت دندان